Το σήμα "e" στις συσκευασίες των προϊόντων
ως "μετρολογικό διαβατήριο" των ελληνικών επιχειρήσεων για εξαγωγές
Stathis Pothitakis, Market Manager Industrial, METTLER TOLEDO AG
Το σήμα “e” (e-mark) είναι μία ένδειξη που αναγράφεται στις συσκευασίες των προϊόντων η οποία λειτουργεί ως πιστοποίηση ότι αυτά ικανοποιούν σαφώς ορισμένες προδιαγραφές ποιότητας σε σχέση με το καθαρό τους βάρος. Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια και υγιεινή των τροφίμων, το "e" αποτελεί υποχρεωτική σήμανση συμμόρφωσης για αγαθά που διακινούνται εντός της ΕΕ.
Ενώ η αρχική ανάγκη για την υιοθέτηση του σήματος “e” από τις επιχειρήσεις είναι η συμμόρφωση με τη νομοθεσία, έχει αποδειχθεί ότι οι επιχειρήσεις που αναπροσαρμόζουν τις διαδικασίες τους με βάση αυτές τις προδιαγραφές, απολαμβάνουν επιπλέον σημαντικά οφέλη, μέσα από:

• μείωση του κόστους, μέσω του περιορισμού της υπερπλήρωσης/υποπλήρωσης, • διαφάνεια στις αναλώσεις Α’ υλών, • ιχνηλασιμότητα, • απλούστευση διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας και • χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες, μέσω της διασφάλισης της ποιότητας των προϊόντων.
Σε κρατικό επίπεδο, η εφαρμογή και επίβλεψη της ευρωπαικής νομοθεσίας από τα αντίστοιχα κράτη-μέλη έχει αποδειχτεί ότι προστατεύει την εγχώρια αγορά και τους καταναλωτές από αμφιβόλου ποιότητας προιόντα.
Στόχοι αυτού του άρθρου είναι:
- Να παρουσιάσει τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για το σήμα “e”.
- Να προτείνει τις κατάλληλες μεθόδους και διαδικασίες για την κάλυψη αυτών των απαιτήσεων.
- Να αναδείξει τα επιπρόσθετα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις από τη συμμόρφωση με το σήμα “e”.
|